Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.




dijous, 11 de juny del 2009

FREDES-PAÜLS + REUS-PRADES-REUS < 24 HORES

Molta gent ahir a la Reus-Prades-Reus us vau preguntar perquè el Xavi no va lluitar el títol de primer classificat de l’any passat. Doncs té una explicació molt fàcil i aquest n’és el principal motiu.
Aquest any, amb l’agenda plena d’activitats, es va donar la circumstància que coincidien al mateix cap de setmana les marxes Fredes-Paüls i Reus-Prades-Reus.
La primera comença a Fredes a les 6 de la tarda del dissabte i és una marxa "nocturna".
La segona comença a Reus a les 6:30 del matí del diumenge.
Observant aquest fet, li vaig proposar al Xavi si era possible fer les dues en menys de 24 hores. Va aixecar la sella, i va dir, “cap problema”. Doncs ja tenim el repte a punt. Els malalts a participar érem jo (Joan), el Xavi i el Marc. Finalment per esdeveniments familiars i taules electorals, només ho va poder provar el Xavi.


Dades del repte “Fredes-Paüls + Reus-Prades-Reus en menys de 24 hores”.
Distància total = 105 km
Desnivell positiu = 4.100 metres.
Hora inici = 18:00 del 06 de juny de Fredes.
Termini màxim = 18:00 del 07 de juny a Reus.

RESULTAT:

Hora d’arribada a Reus 13:40 del 07 de juny. Temps total 19h40m = repte assolit. Temps total en cada marxa de 5h14 + 7h10 = 12h24.
A veure si l’any que ve tornen a coincidir i li podem rebaixar el temps.

XAVI FINISHER DE “I FREDES-PAÜLS + REUS-PRADES-REUS <24h”
Tota la informació

LA CRÒNICA DEL XAVI:
Doncs si, aquest any per mi el repte no era fer el millor temps a la RPR (Reus-Prades-Reus), ni tampoc el millor temps a la Fredes-Paüls (cosa que si vaig fer rebaixant en mitja hora el temps de l'any passat). El repte consistia en fer dues marxes d'uns 50km quasi seguides. Bé tot comença a Paüls amb el tradicional passeig en bus des de Paüls a Fredes i petita bronca de l'organització (perdoneu anar així però s'em va passar reservar!!!). Bé a Paüls Oscar Piñol em dona el seu dorsal i em fa sortir amb ell però va molt fort, aixi que calmo el ritme, el Marc va prudent però molt finet, i en sec en una pujada per pista em canvia el ritme i se'm va escapant, fins que s'equivoca, els aviso i els adelando, aixi anem fent junts fins la cosa del vidre on m'equivoco jo i me'n vaig al reves durant un parell de minuts, m'en dono compte i giro però ja veig que al Marc ja no el trobaré i com sabia que venia demà, afluixo una mica el ritme i vaig fent km, al refugi les clotes inclòs em prenc un cafetó, ja que estava plovent i tenia les mans ultracongelades, feia un fred espectacular, surto i a correr, fins que para de ploure i m'ajunto amb Damià anem tirant i ja a la última baixada a sac per senderó super tècnic de nit i tot mullat, el que més m'agrada,jeje, i deixo enrere a uns quants, fins a Paüls on arribo molt sencer a les 23:14, el Marc ja m'espera i l'Esther i el Jaume han hagut d'abandonar, l'Esther li falta entreno i els genolls no li han aguantat (aiiii que les preses no són bones....més cap i menys cames). Bé esperem i esperem les cireres fins les 122 i pico, i al final agafo la furgo i a conduir fins a Montbrío on arribem quasi a les 2 del matí, em poso a menjar alguna coseta i cap a dormir, a les 5h30 sona el despertador, (he dormit 3h30min) i de peu, em poso unes altres bambes seques i cap a Reus, aqui fotos i sortida, faig una mica d'esprint i em coloco primer amb el Joan, jeje, penso que encara em podria fotre al davant, però li vaig dir a la Txell que li faria de llebre, aixi que a cumplir( objectiu 7h a 7h30min) a crta. Castellvell agafo la Txell i li començo a marcar ritmet, li ensenyo que s'han d'evitar els bordillos de les aceres (menys esforç en un pas al principi = més força al final), i anem tirant, picarany tot corrent i coll de la batalla tot corrent (primer objectiu cumplert bé). Ara pujem la mussara tot caminant (l'any passat tot corrent), i li marco un caminar fort, anem fent grupet amb uns quants, arribem als mutllats, on tornem a correr, i a correr fins cruilla de capafonts, ara baixada a Prades amb alguns tobogans on la Txell ja va "pajarito", (quan apendrem a portar gels i a menjar adient per una prova???), als avituallaments li faig engullir menjar amb sucres a fons, i liquid, aquarius i fruits secs, ai ai ai, amb el menjar se'ns van escapar les 7h, però anem fent carretera de Prades i encara arrastrem una mica la pajara, baixem a la Febró bé, i aqui la pajara de la Txell aumenta, al avituallament de Mussara pastissets i barretes, baixant les Tosques es nota que a menjat, té gasoil un altre cop, i arribem a Vilaplana com a nous, menjar, i cap l'Aleixar, menjar i cap a Reus per pujada als diposits caminant, i després a correr fins a Reus, la Txell vol caminar, però li obligo a correr, i s'arrastra, fins que per fi comença a correr, separa cos de ment i comença a correr bé inclòs tots els repetxons, ara si és una ultrarunner penso, jeje, i ella va amb el pilot automàtic, com s'ha d'anar, fins entrada triunfal a Reus amb 7h10min.
Jo amb molt bones sensacions, amb ganes de més tota l'estona, tot i alguna petita molestia però res que no és podes soportar bé.
Repte aconseguit i amb bon resultat, a més em noto molt bé de cames passats 3 dies!!!!
105 km i 4100metres positius en 12h24min i molt superable per qui ho vulgui intentar....[by Xavi]
LA CRÒNICA DEL MARC:
Dissabte 6 de Juny a Fredes.
1:00pm Hem preparo el tuper amb arròs a la cubana i atun, agafo la bossa i marxo cap a Cal Xavi Solé.
1:30pm Aparco, pujo a casa del Xavi hi hem menjo l’arròs, ell havia acabat de dinar perolo de pasta.
2:00pm Pugem a la Nave Nodriza d’en Xavi i posem rumb cap a Paüls, allí agafem el bus de l’organització fins a Fredes, per una carretereta estreta, sinuosa i amb molta pujada que ja forma part de l’aventura de la marxa (un any a una conductora li van haver de treure el bus atrancat en un revolt).
6:00pm Sortida de la Fredes-Pauls, amb 48Km per endavant, arranquem amb un ritme encabritat pels components d’eixes terres tortuoses. Arturo Sanz i Narcís Querol se m’escapen lleugerament....Ells ara son el meu punt de mira, ja que sempre arribem a la par, tot i que els principis de les curses jo sempre soc mes lent i després recupero sense acabar de passar-los....Tot arribarà.....
- Hem mantinc amb en Xavi a bon ritme, en una cruïlla ens despistem uns quans i en Xavi ens crida per darrera i remuntem cap al camí correcte. Incrementem un pelet el ritme per tornar a enganxar el grupet d’en Xavi. En agafar-los entrem en una zona rodadora però força tècnica on el Xavi es posa al capdavant del grup repartint gerra, estirant-lo......
- Jo a la cua, aguantant el tirón sense deixar-los marxar....
- Pista rodadora de baixadeta on el personal comença a tirar coets al Km15.....En Xavi i jo seguim a ritme, però sense eufòria, les curses es guanyen a la línia de meta, aquí anem dels 20 primers.
- Arribem al control, jo el faig ràpid, hem trobo bé i portem una mitja molt bona....En Xavi omple el bidó i es queda un pel enrera.
- Comença la pujada mes forta de la marxa, “LO CARO” senderó sinuós que va guanyant alçada, pujo caminant a ritme i atrapo a un parell de corredors que comencen a fer “fuego de paja”....
- Arribo al Caro, agafo un pastisset, plàtan i tiro, en passo a un parell mes entretinguts al control, que m’agafen la roda i poc a poc van despenjant-se de madurs....
- Es posa núvol, comença a ploure hi ha fer vent huracanat que ens deixa un pel gelats, seguim corrent perquè no ens agafi un jamakuku, un parell de turons més i cap avall a Paüls, amb 1000m de desnivell negatiu de sendera a plena nit i entre la vegetació mullada i terreny relliscós, aquí es troben a faltar els lúmens del frontal......Finalment 3Km d’asfalt on hem passa l’Amed (1h10’ en mitja) que s’havia perdut...Aprofito el rebufo d’aquell ritme admirable i finalment meta a Paüls amb 4h 52’ i 7º posició, només a 3’ de l’Arturo hi ha 8’ d’en Narcís.
- En Xavi, tot i no trobar-se en bon moment de forma, aconsegueix la 13º posició amb 5h 14’, amb el dorsal de l’Oscar.
- Després d’una marxa fantàstica, amb organització impecable. Comprem bones cireres d’eixa terra i capa a casa a canviar-nos de traje per a la Reus-Prades-Reus. [By Marc]

3 comentaris:

MARC ha dit...

XAVI ETS LO PUTO AMO, ara i sempre !!!

SALUT I NON STOP.

XAVI ha dit...

Jaja, Marc, m'agradava més la foto de sortida que estava davant teu, per un momentet, jejejeje!!!!
Ves al tanto que ja tens la meva respiració al clatell, ara tots els entrenos són de sang!!

Anònim ha dit...

Hola, be, estic fent un treball de planificació d'entrenament i he triat la travessa reus-prades-reus,
que em podrieu dir com entreneu per poder-la afrontar?
estare molt agrait si em responeu!