Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.

dilluns, 24 d’agost de 2009

LE CHALLENGE DES 3.000m [46KM D+2.900m]

Aquest cap de setmana el Xavi i jo hem participat en aquesta prova, també coneguda amb els noms de “La marató de la Pica d’Estats” pels catalans i “Marathon du Montcalm” pels francesos.
Aquesta prova consisteix en una marató d’alta muntanya de 42,5 km i un desnivell positiu de 2.580m. La sortida és del poble francès d’Auzat (cota 737m) i amb ascensió a 2 cims, el Montcalm (3.077m) i la Pica d’Estats (3.143m).
Aquest any coincidia amb la 20a edició. Per celebrar-ho els organitzadors van crear una prova paral•lela a la marató, la “TROIS 3000” de 46 km i un desnivell positiu de 2.900m. El recorregut és igual al de la marató però se li suma un cim més, el Sotllo [fr. Sulho] (3.072m).
El Xavi i jo vam pensar, per 3 euros més tens més festival, i ens vam apuntar a la llarga. Sort que ho vam fer, perquè després vam descobrir que aquesta prova només es celebra cada 10 anys, i nosaltres ja la tenim a la saca, el Xavi amb una fantàstica 15a posició i un temps de 6h16m i jo, a la posició 51 i un temps de 7h22m, cansadíssims però molt satisfets de realitzar una prova tan especial i amb un cim tan mític pels catalans. Des d’aquí l’aconsellem a tothom i felicitar a l'organització, sobretot per l'esforç de muntar tants avituallaments a cotes tan altes. [by Joan]

+info
Classificacions
Perfil

Per internet he trobat les fotos del recorregut que va fer un participant. Les adjunto perquè us feu una idea del que ens vam trobar.
Fotos recorregut

DIUMENGE 23 “DIA DE RECUPERARCIÓ ANDORRANU”
El dia de recuperació consisteix en dormir al coll d’Envalira, a carrega globus i a passar una nit frescota a 10ºC.
Excursió matinal per la vall de Ransol, amb l’itinerari Refugi dels coms de Jan - Pic de l’Estany Mort (2.746m) - Pic del Mil Menut (2.779m) - Collada de Jan. Al arribar a la furgo bany de cames al riu, que segons el rellotge estava a 14ºC.

Amb les cames vermelles, anem a dinar a l'Hostal d'Os de Civis que ens han dit que no et pots acabar el menjar. Efectivament el cuiner va poder amb nosaltres, però tornarem amb dejú i 2 setmanes de règim. Aquesta batalla la vam perdre.