Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.

dijous, 19 de maig del 2011

ENTRENU RECONEIXEMENT MARATÓ DE BARONIA (DEL KM24 AL KM40)

Dimecres jo (Joan) i l’AlbertB, vam anar a fer un entrenu de reconeixement de la Marató de Baronia d’Escornalbou. Podríem dir que la marató té dos sectors, la falda sud i la falda nord de la Serra de Pradell. La falda sud és la zona de la Mare de Deu de la Roca, Vilanova d’Escornalbou, Riudecanyes, Castell d’Escornalbou, Argentera i Duesaigües. Aquesta zona la coneixem molt, per ser zona d’entrenaments, sortides de BTT, marxa Riudoms – la Mola i la ruta del Carrasclet entre d’altres. En canvi la falda Nord, no és tan coneguda per nosaltres. Correspon a la cresta de la Serra de Pradell i als pobles de Pradell de la Teixeta i la Torre de Fontaubella. L’entrenu programat consistia en el reconeixement d'aquest sector.
La sortida la vam realitzar de Duesaigües (km 24 de la marató). Comencem amb la pujada a la Serra de Pradell per un coll força vertical, i després una baixada llarga i poc tècnica fins la població de Pradell de la Teixeta. En aquest punt comença una pista força trenca cames fins la població de la Torre de Fontaubella. Sortim del poble pel conegut camí de la canal del mig però als pocs centenars de metres ens desviem per un camí que va creuant la carretera fins al coll Roig (km 40 de la marató). En aquest punt deixem l’itinerari de la cursa i anem a buscar el cotxe, passant pels ventiladors, portell del Peiro, Argentera i Duesaigües. En total 25km i un matí molt divertidot. Us deixo unes fotos i uns vídeos de mol mala qualitat. Lectors a veure si em regaleu un mòbil que faci bons vídeos i així gaudireu de més bon material multimedia.

PD: quina por passar pel mig d’un ramat de cabres vestit de color vermell, adrenalina pura...jejeje.

REFERENT A LA MARATÓ
Els organitzadors s’han esforçat molt en troba un itinerari per poder enllaçar els 7 pobles que formen la Baronia d‘Escornalbou. Vam trobar camins recent netejats i això és prova del treball realitzat. La cursa molt aconsellable, per la zona, les vistes al camp de Tarragona i a la Mola de Colldejou. El fet d’anar de poble en poble fa que els km passin volant. Per cert, molts habitants dels pobles del sector 2, estan assabentats de la cursa i quan ens veien ens preguntaven sobre ella. Suposo que això indica que hi haurà força seguiment i animació per aquests pobles. Animeu-vos a participar. Si no us veieu amb força pels 42km, podeu fer la mitja o la caminata. Fins diumenge 29 a Colldejou. Salut [by JOAN]