Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.

dilluns, 30 d’agost del 2010

I CRONO ESCALADA A LA MOLA DE COLLDEJOU [3,5km D+500m]

Tot i una mica tard, el nostre company Xavier Aguiló ens ha fet arribat la crònica de la passada cronoescalada de la Mola:

Dissabte, 14/08/2010 LA TORRE DE FONTAUBELLA
Sortint de Reus en direcció Mont-roig veiem com s’alça la Mola de Colldejou entre els generadors de la Serra de l’Argentera i la punta de Fornells i el Cavall Bernat de la Serra de Llaberia. A mesura que ens hi apropem deixo de pensar en els mals rotllos de la setmana i em comença a venir aquella sensació pre-cursa que coneixem els que ens agrada aquest esport. Rebo un sms d’un company de fatigues, el José Luis Vázquez que em diu “gas a fons cap a la Mola” que m’anima i agraeixo encara més.
Arribem a La Torre i aparquem fàcilment gracies a les amatents indicacions dels voluntaris de Fontaubella Fondistes. Mentre escalfo pels carrers costeruts de La Torre puc intuir lo tranquil que es el poble la resta de l’any. Saludo a la Txell que ha vingut a animar.
Com diu la web, la cursa té 3 parts: una primera pujada corredora per pista i corriol, amb terreny compacte i que es va endurint cap el km. 1 on augmenta la pendent i la pedra solta comença a ser més present. Gairebé per la meitat de carrera hi ha uns 200 metres planers que serveixen per recuperar i afrontar el que ve per davant, la Canal del mig. Arribats en aquest punt comença una forta pujada amb trams de pedra solta que obliga a vigilar les relliscades, sobretot si portes algú al davant. A la sortida de la Canal ja ets pràcticament dalt de la Mola i el terreny torna a ser corredor fins a l’arribada al castell. A dalt torno a veure a la Txell que ha pujat amb la noia que va guanyar enguany la Riudoms-La Mola-Riudoms que també es diu Meritxell, tornem a xerrar una mica i ens fem fotos amb el castell de fons. Recupero i gaudeixo d’una baixada tranquila parlant amb un noi del País Basc, Umberto, em comenta que estava de vacances a Cambrils i li han dit aquest matí i s’ha animat, ens expliquem les nostres “batalletes” i de seguida arribem al poble.
De retorn a La Torre comprovo que la classificació reflecteix el bon nivell de la inscripció, guanyadors son el Sergi Casas i la Mònica Ardid, jo com sempre, a la zona mitjana, posició 33, temps 33:59 i afortunat en el sorteig de material (una altra samarreta).
Una fantàstica tarda d’agost, per la cursa en si i per que la vaig poder compartir amb la família, fins i tot la meva filla es va animar a participar a la cursa infantil.
Finalment dir que la organització va ser excepcional, des d’aquí els hi envio una felicitació i els encoratjo per a properes edicions. [by Xavier Aguiló]

JOAN ha dit...

Felicitats Xavier. Molt bon temps, amb l'Albert ho vam fer a ritme d'entrenu i vam tardar 42min, amb una estona de mig perduts pels cim de la Mola. A veure quan ens portes el nou fitxatge als entrenaments. Salut i a gaudir de l'esport amb família.

Toni ha dit...

Molt bé Xavi!!! Aquestes pujadetes són dures de nassos a mi em costen molt de patiment. Veig que ho vas disfrutar amb la familia i això dona encara més satisfacció.

MAR ha dit...

ENHORABONA, I ENCARA MÉS QUE HO PUGUIS DISFRUTAR AMB ELS TEUS!!!