Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.




dijous, 2 de maig del 2013

28 d'Abril, 3a part: MARATÓ D'EMPÚRIES (By Pere)

Amb una mica de retràs, però intentare fer un breu resum del que ha estat la Marató d'Empúries per mi.

Previa:
Al març com a referencia, havia fet la mitja de Cambrils en 1h19 i pico.
Arribava amb uns entrenaments no especifics, per bé, que havia fet 3 tirades llargues, havia fet curses de muntanya, i alguns xispassos entre 5 i 7kms per sota 4'/km.

Em vaig apuntar a la marató d'Empuries, doncs el lloc em semblava molt maco i no hi havia anat mai. I així en tindria una més de catalana (Vic, Barcelona x 3, i ara Empuries, i en el seu dia Perpinya).
D'altra banda, volia fer una marató, on la lluita amb el cronometratge no fos el més important, i on ja de sortida no sortis amb la pressió de buscar les millors marques.

Vam anar amb la familia, a passar un cap de setmana d'estar tancats, perquè quin temps!!! vent i pluja.

El dia de la marató, deixo el cotxe al parking de Lidl, a 1km i pico de la sortida, i vaig pitant cap al guarda-roba, mentres la meva dona i el nen, venen amb el carret poc a poc.

Mentres escalfo, els trobo arribant,petonets i cap a la sortida darrera els romans, que ens escolten fins la sortida oficial.

A la sortida rebo els anims de la Marta i el Roger. Als pocs quilometres de sortir, em trobo al Amadeu de corredors.cat, i ens saludem i el Galtix també va amb aquell grupet, al cap d'uns kms es forma un grupet maco, amb el Galtix que fa la mitja, un corredor de Cervera, un altre de no se on, i el Joan d'Arbeca, que corre amb samarreta del CA Borges. Estic amb ells algun km, però al cap de poc, m'escapo, aventura que em durarà 2 kms, temps suficient perquè em tonin a agafar en Galtix i la resta.

Passem per davant d'una Fonda aprop de la sortida i allí saludo a la Marta i el Roger que esta darrera la porta.

Em poso al grup, i amb el Joan, ens anem tornant davant per tapar el vent, arriba un moment que els de la mitja i la marató ens separem i ens dessitjem sort amb el Galtix. Jo miro el meu rellotge, on havia posat el virtual a ritme de 4'12'' i li portem uns 50'', bona senyal.

Anem seguint fins que tornem de cara a Castellò d'Empúries i allí passa la 1a anecdota del dia, el Joan i jo, no veiem clar si anem bé amb els de la mitja, preguntem i una corredora ens indica que fa estona que s'hem separat, diem "Merda!", però desprès d'aturarnos entre nervis, un altre corredor, ens indica que anem bé, que ens tornem a separar a una rotonda que arribarem aviat. Miro el rellotge i sols hem perdut 15 segons.
Tornem a progressar fins que arribem al mateix grupet que anavem, i alli, seguim amb la nostra batalla contra vent i pluja a estones.
Em trobo a la Marta i Roger que van a buscar refugi al cotxe. No els havia vist, al estar mirant el terra, em giro i els saludo diversos cops :-P. Tant que el Joan m'ha d'avisar compte que no ensopegui amb un esborany al asfalt.


Uns quants quilometres més endavant, no recordo si seria per alla al 26-28, el Joan, ensopega amb una botella, i es fa un esquinç, mentres ens anem allunyant li dic que segueixi en calent, i ens va seguint amb una distància de 40-50m, i allí prenc una decisió que a vegades ens costa, però avui tampoc anava per marca i avui havia conegut a un company de lluita i relleus, no el podia deixar enrera. Tot i que diu que tirem, afluixo el ritme, i espero que m'atrapi, li dic com va, em diu q molt adolorit , però que en calent pot correr. Em poso a tirar d'ell, suaument però de forma progressiva, fins que atrapem al grupet de nou, i un cop allí, veient que vaig fort, o almenys m'ho crec. Decideixo tirar endavant, sabent que el Joan ja estava en el grup bó i que ara


 la cosa ja depenia d'ell i de les seves forces.


I així vaig progressivament agafant aventatge al corredor virtual del rellotge, aventatge, que al tornar de Riells, es retalla per moments, en especial en una rampa llarga de pujada i amb el vent en contra, on passo de 4' i poc a un 4'25'' com qui no vol la cosa.
Segueixo progressant, i faig un bon pas pel km35, on sols penso en que passi ràpid, però veig que estic en progressió.
Passo algun corredor enrampat, i algun que havia afluixat, i a falta de 2 kms estic aprop d'un corredor, que just quan el tenia a uns 100m, i arribavem a la rotonda abans d'entrar per darrer cop al passeig maritim, tira pel recte, sense anar a buscar la rotonda, i estalviantse uns 50-100m. Ja no el puc atrapar i no m'importa, la cursa ha estat una verdarera lluita per fer el sub 3h, i ja ho tinc a tocar.

Acabo la meva 19a marató en la posició 14, en 2h57'43'', molt satisfet de la cursa. 1a meitat 1h28'38'', 2a meitat 1h29'05'' .
Posteriorment veure a casa, que vaig fer el 5è millor temps en el parcial km35-arribada, i no per incrementar ritme, sino suposo per que altres corredors devien afluixar amb el dia que vam tenir de càstig!!


En aquesta marató sols m'he pres 2 gels, un al km 14 i un cap allà al 30. El 3er gel el tenia la Marta, però amb el fred i pluja van tenir que anar a refugi.

Moltes felicitats als organitzadors, demostrant un cop més que una cursa petita pot ser molt gran!!!! Altrament dit, al pot petit hi ha la bona confitura!

Salut,
    Pere

Classificacions:
Video extret del bloc del Robert


PD: Cada cop em costa + fer maratons arf