Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.




divendres, 2 de setembre del 2011

NUTRISPORT XM DUATHLON SERIES BY BUFF

Val més tard que mai. Crònica de la duatló les Paules d'en CERVATILLO:
Diumenge 21-08-2011
Las Paúles (Ribagorça) 1.436m.
Dissabte 20, 0:20h pernocto al pàrquing, amb música de fons que se sent de la plaça del poble en motiu de la festa major. Al principi toca un grup fent versions de Led Zeppelin, Neil Young, Rory Gallagher, etc, rock & blues & roll, per a mi perfecte, com m’agrada la música m’adormo plàcidament.

Diumenge 21, 7:00h, encara se sent música de la plaça, aquest cop electrònica i un pèl insuportable per dormir, però com es hora de llevar-se ja va bé.
Em vaig a buscar el dorsal i el xip. Anant a la taula de lliuraments de dorsal, em quedo flipat en veure tot el muntatge d’inflables, tancats, publicitat, carpes... sembla un campionat mundial!

8:30h, escalfo carretera amunt i avall, comprovant que la maquinària rodi amb suavitat i els canvis de marxes funcionin correctament.
9:30h, sortida! 1,5km neutralitzats de carretera de baixada fins la cota 1.350 m i fins sortir a una pista de cop bruscament a la dreta, amb graveta on hi ha una primera caiguda d’uns corredors passats de frenada. Enfilo ja amunt per pista pedregosa fins arribar al nucli de Neril, 1.478m. 2 km de pujada intermitent alternant amb pista plana fins als 1.630m, ja des d’aquí la pujada es fa constant fins la transició a 1.957m, la Collada Tucarroya. Temps 00:47:08. Aparco la bici al seu lloc, entro en posició 59è. Comença tram a peu amb 2km amb poc desnivell, que m’ajuda a posar la músculs de les cames a lloc, em trobo bé, i amb bon ritme recupero posicions. Comença la pujada forta, fins ara per prats i segueixo trepitjant herbassar i algun tram rocós, molta pendent i ara es nota que les cames van al límit! m’enfilo per una carena ampla, més tard la carena s’estreny fins assolir el primer cim, 2.412m, planejo per un tram tècnic i pedregós. Passo un coll i torno a pujar, sostre de la cursa, 2.576m Tozal del Sellant, baixo fort fins un coll,  torno a pujar aquest cop crestejant per un tram caòtic tarterós de pedra pissarra, faig de seguit 3 cims de 2.500m, torno a baixar a un altre coll i m’enfilo fins un altre cim, 2.512m, ja a partir d’aquí baixo fort fins a la transició, Collada Tucarroya. Després de baixar per fortes pendents tinc la planta dels peus sobrescalfada de la fricció de la herba dels prats, ja tinc ganes d’agafar la bici un altre cop. Entro a la transició en posició 37è, 01:42:07. El tercer tram, comparteix 3 km del 1er tram amb bici, de baixada aquest cop, torna a pujar 1km més 2km de pujades i baixades amb un tram molt bonic per un bosc amb molta pendent més de un 30%, torno a pujar una mica i començo un tram tècnic per un senderó pedregós i argila seca, fins creuar un rierol, passat aquest 500m de bici al coll per un senderó amb molta pendent. Prenc una pista encimentada molt dura, ja que estic a prop del poble i això no s’acaba, vaig al límit i trec tot el que em queda empenyent els pedals dret a la bici. Tram de baixada fins el poble i creuo la meta el 51è amb el temps de 03:03:56. [by Cervatillo]

3 comentaris:

AlbertB ha dit...

Enhorbona per la cursa!! Ja es començen a sentir veus de que estas molt fort, tanto a la cursa de capafonts que hi ha algún que ja el tens una mica acollonit que el faras apretar més del compte!!jajajaja

JOAN ha dit...

Molt bona crònica i cursa. Es nota que estaves al Pirineu, ja que no sempre es fa referència a les cotes i donen una informació de les rampes que vas superar.
Si vas a Capafonts, no cal altímetre, cursa pensada per asfalterus amb poc desnivell. Quina llàstima, hi ha terreny per fer-ne una tipus Paüls-Tivissa com a mínim. Bona sort per les pistes de Capafonts.

Anònim ha dit...

Ei Albert (Cervatillo),moltes felicitats per la duatlo i la foma en que ens l'has explicada.
Ja tenen raó ja les veus q diuen q estas en forma!
Ara a acabar d'afinar pels reptes que queden aquest any.

Salut!
Pere