Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.




dimecres, 2 de març del 2011

II Mitja marató de Cambrils (28/02/2011)

CRÒNICA II MITJA MARTÓ DE CAMBRILS (by Albert)

Comença el cap de setmana de la II Mitja Marató de Cambrils 2011, val la pena comentar el dissabte, dia en que es va poder anar a recollir el dorsal, ja que va ser un petit aperitiu del que s’estava coent al forn, es veien les primeres balles publicitàries, escenaris, portals d’arribada, etc… i sobretot la il·lusió de la gent, aquells coneguts que trobes i et saluden orgullosos de participar en un esdeveniment on es senten protagonistes.

Toca el despertador i una estona després sortim a escalfar i estirar juntament amb alguns companys del club “vent d’estrop de cambrils” que trobem pel camí, (encara que no sigui el seu esport, tothom vol participar a la mitja del seu poble). A mesura que ens anem apropant a la sortida es veu que no es un dia normal a Cambrils, un volum desmesurat de cotxes i gent vestida de running comença a pintar els carrers. Se sent la música, es veuen el cons, les balles, els acompanyants, l’olor a reflex i substancies varies, etc…

Mentre estirem, anem trobant gent de tota la província! Gent de Reus, de Tarragona, de l’Hospitalet de l’Infant, etc… i gent d’altres modalitats d’esport!! Això dóna idea de la força que està agafant el running i de la importància d’aquesta cursa (amb 2.000 inscrits) d’un poble de la costa daurada.

A les 09:55h ja estem tots preparats, la gent es replega a la sortida i cadascú es col·loca al calaix que li toca (bon detall de l’organització), el nervis comencen a aflorar i se sent aquella sensació estranya on tremolen les cames, segurament per la meva inexperiència en les curses. Finalment sona el tret de sortida, som-hi!!!

Tothom surt com a fletxes, afavorit per la baixada que té l’inici de la cursa!! Aviat passem pel primer kilòmetre a un temps de 3min i 33 segons!! Buff! afluixem una mica perquè encara queda molta cursa i no ens volem fondre abans d’hora! La gent continua tirant i fa que passem pel segon kilòmetre a 3’45’’. Moment, més o menys, que visualitzo al PERE amb la samarreta d’Obrint traça!! Faig un esforç addicional i em situo a la seva alçada. Ell, “xerraire” com és, i que va un ritme còmode pel seu potencial, comença a parlar i jo callo. Si li segueixo el rotllo no l’aguanto ni mig kilòmetre, penso en el meu interior! Jejeje


Així anem fins que toca girar cap a la sortida de nou, direcció Cambrils, llavors entra un nou protagonista en escena, l’Aire!! El Pere amb una experiència consolidada sap de què va el tema, i em diu que es posa davant, que em tapa l’aire i que anem fent relleus per ajudar-nos mútuament! Em quedo bocabadat!! La veritat és em va sorprendre moltíssim veure aquesta tàctica, i aquest treball en equip en un esport tan individual! Li faig cas i em poso al seu darrera (encara que el Pere no tapa gaire! Jejeje, a veure si engreixem una mica). Fascinat, al cap de 4 o 5 minuts em demana canvi i em situo jo al davant (jo tampoc és que tapi gaire). A tot això; s’ajunten els ànims del Pere animant-me a continuar amb el grup de 4 o 5 persones que s’havia format i que portàvem un bon ritme segons ell i potser una mica ràpid per mi. Aguanto com puc fins arribar al kilòmetre 9 quan el Pere rep una ajuda extraordinària, veu a la Marta i al seu fill que l’animen amb una força extraordinària i li diuen: PERE ATACA, ATACA!!! El Pere (com tot home davant les ordres de la seva dona, quan li fot un crit) es llença recordant aquella imatge del Tour de France quan un ciclista pujant el Tourmalet fa un esprint deixant enrere els seus companys. Un membre del grup que portàvem l’intenta seguir però no li dura ni 200metres!! El Pere es gira i encara té forces per dir: ALBERT aguanta amb aquest grup que porten un ritme molt bo!!! Jo el crec i ho intento, encara que a mesura que passen els kilòmetres es va dissolent. (Moltes gràcies pels ànims Pere!!!, continuaré entrenant; a veure si la pròxima puc continuar amb tu fins algun kilòmetre més).


Van anar passant els kilòmetres, i cada cop hi havia més gent animant, ja que s’acostava l’hora del vermut al passeig! Jejeje. Tot més o menys bé fins a la segona tornada cap allà el km 16, els kilòmetres ja es començaven a notar, i l’aire semblava que augmentava, potser per la sensació de cansament. Finalment agafo un grupet i puc seguir amb ells una estona.

Quan quedaven 800m aprox., som dos, un darrera l’altre, fins que em trobo un grup d’amics que m’animen amb molta força!! Faig un atac!! Intentat imitar el del Pere kilòmetres abans!! Començo a treure distancia i sembla que va bé la cosa, però girem i ve l’última pujada! Moment en que les forces em fallen i torno a baixar el ritme, el company de darrera m’atrapa i m’aguanta fins que queden 300m, moment que fa l’atac i em deixa darrera!! Trec la conclusió que vaig atacar massa aviat!! Acaba la cursa i molt content!! 1h:23min i 15 segons!! El meu rècord! I sobretot una cursa amb moltes lliçons apreses!! M’emporto bones vibracions.

Em trobo al Pere que s’està traient el xip i ens felicitem mútuament!! Ha fet una molt bona marca!! 1hora 20minuts i 57 segons!! Quin crack!! Després de saludar als coneguts, entre ells el Roberto d’Obrint Traça que també ha fet marca personal!! Enhorabona!!.

Amb el Pere decidim anar a buscar els companys que venen darrera. Una mica d’aigua i a trotar uns kilòmetres més. Moment que veiem al Xavi (Jabalee) també d’Obrint Traça que ja estava als últims metres de l’arribada!! Ens saludem i continua en l’últim esprint.

Seguim fins que trobem la Rosa, (la meva xicota) la seva segona mitja i que amb ànims pot arribar a fer un temps d’1hora i 58 minuts. El Pere continua uns metres més enrere.

Finalment arribem tots a meta i ens felicitem mútuament. Moments més tard em trobo al Presi!! El Joan esta amb la Lídia, la seva dona que tinc el plaer de conèixer. Fem petar un ratet la xerrada i ens acomiadem.

La jornada ja s’ha acabat!! Amb molt bones sensacions!! Ara queda una carnada al mas d’uns amics!! Després de l’esforç podeu imaginar com vaig gaudir! Ara toca esperar el pròxim esdeveniment, potser la ruta Espluga-Reus que s’està coent al forn. [by AlbertB]



 Crònica Pere:

Donada la molt bona crònica de l'Albert, sols dire 4 cosetes :-)

Em presento a aquesta mitja amb ganes de saber el meu estat real de forma, desprès d'un inici d'any no gaire prometedor amb constipats i altres mandangues.

Surto bastant davant, i veig que la gent va molt ràpida i això serà molt llarg, em situo al meu ritme, i al km 1, just avançar una dona, em poso a la dreta i em "pellizca" dient que no em creui, quan ho he fet amb temps i distància suficient (no m'havia passat mai, però vage...) , m'estic de respondre, però no m'han semblat formes.

A partir d'aquí, cap allà al km2, sento una veu que diu "Pere!, no vas sol!", em giro i em sembla veure algú, em giro un 2on cop i és l'Albert (quin potencial té amb només un any corrent), ens ajuntem i fem una molt bona cursa junts, a estones al costat del Joseba Beloki, ciclista ex-profesional, que al km6 tira endavant i ens deixa. Nosaltres seguim fins al km 8 o 9 fent relleus, on desprès de rebre els ànims de la Marta Roger i Cia,tiro amb un noi endavant. Aquest en la recta de pujada em deixa de cop i clar feia els 10kms,catxis que em quedo sol, a partir d'aquí, una cursa molt solitària, on el vent et marcava el ritme en funció de si el tenies a favor o en contra. Al km 13 aprox, agafo al Beloki, que li dic "vamos Joseba" i em contesta "que esto és largo y aun tenemos que volver", jo tiro avant, fins a la pujada d'arribada, on noto que algú ve pel darrera, però ja conscient que no tinc sprint, "deixo" que m'avanci a falta de 50 metres. Al final , marca casi idèntica a la de l'any passat i molt bones sensacions de progrés amb les darreres setmanes d'entrenaments.
 A destacar molts altres amics que van fer una molt bona cursa a part dels OTs comentats amunt, també el Ricard OT , desprès d'unes setmanes complicades amb megarefredat, va estar a la de 10km ,el  Narcís (sumant km des de Vinyols a la mitja),  Marc , Isidre, Carles (marca personal), i molta gent que no em voldria deixar, però que són molts i es que córrer per aquí fa que ens coneixem molts.
Felicitar també al Roberto OT per marca personal, fent una cursa molt bona.

Crònica Roberto: (blog Roberto)
 
Fotos, videos i classificacions

4 comentaris:

JoanB ha dit...

Ostres Albert, em pensava que m'havies dit que la meva crònica era llarga. Que no saps que les paraules van en funció dels quilòmetres?. Per una regla de 3, si algun dia fas l'Ultra Trail du Montblanc o similar, hauràs d'escriure un llibre...jejeje.
Felicitats per la cursa. Ja ens explicaràs el teu secret. El secret del Pere són els croissants.
Pere: Felicitats per cursa i la crònica. Suposo que ja has vist el teu estat de forma després dels nombrosos constipats, uufff.
Felicitats a tots els Obridors.

Toni ha dit...

Molt bé locomotores verdes!!!

El dia que torni als entrenos ja em passareu la pila de plutoni enriquit que de ben segur la teniu ben plena que la meva no encen ni el GUSILUZ de la nena.

See you makinons!!!

Lola Steiner ha dit...

Enhorabona a tots! Qué guai! L'any que bé us acompanyaré, aquest m'ha sorgit un "petit" inconvenient. :)

Lola Steiner ha dit...

Jajajaj! El plutoni aquest també el vull jo, Toni!