Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.




dimecres, 2 de gener del 2013

Mar i Muntanya - Asfalt i Muntanya 2a part i darrera

La 2a pat de l'any l'afrontava amb uns objectius fixats que eren, completar les 7 curses minimes pel circuit Baix Camp (Me'n faltaven 3 i quedaven 5 proves), cursa de l'Espluga, i Marató Donosti.

Abans de parlar de cada cursa, dir que una part important aquesta segona meitat de l'any van ser els entrenaments, on al anar a descobrir camins i senderons a les zones compreses entre Vilaplana i Alforja, molts cops capitanejats per Jabalee-Xavi o Rastrejador-Joan, ens ho vam passar d'alló més bé.
El Rafel, AlbertM i Eduard, també serien dels que més descobririen aquelles zones.
I alguns cops varem ser molts OTs els que vam poder gaudir d'una zona esplendida i poc descuberta i salvatge, que ara ja es amigable. Aixó, ha estat, salvant les diferències, com un estiu de pelicula d'enamorats, però enlloc d'amor parejil, amor per la natura i la muntanya corrent i caminant, i molts cops amb esgarrinxades i records d'olor a romaní. I amenitzats amb sopars al Toru, on la música lerele alguns cops, i sempre amb un bon menjar i bona beguda i un bon servei i amabilitat, van fer d'alló una experiència per repetir

Amb tot, anem a les curses:
El 7 de juliol tingue lloc la 3a edició de la Marató per Relleus de Santes Creus, on un equip de 6 persones format pel Xavi Martí, Carlos Carull- OT,  Pere Rodríguez - OT, Francesc Navarro, Marc Balaña - OT, Rafel Francesc Porres - OT, vam aconseguir una meritoria 5a posició d'entre 27 equips, millorant el record personal de l'Olla Barrejada (nom que li vam donar a l'equip ja en la 1a edició, al ser els components de l'equip gent de diferents indrets i equips).
Si tot va bé i podem, al 2013 s'hi ha de tornar, és una experiència molt divertida, on ens ho passem bé tant els corredors, com els acompanyants que sota l'ombra del bar sport, prenem un refrigeri mentres animem als corredors quan passen 2 cops per volta.
Més info: 
Info Cursa
Classificacions: Per equips    Individuals


Aquí vaig agafar una mica de xispa de cara a la Cursa de l'Espluga de 15kms d'asfalt, que arribava a la 35a edició, una veterana de Catalunya, i en la qual porto l'honor de correr ininterrumpudament en 21 edicions, des d'aquell any 1991, quan encara amb el dinar i alcohol de festa major, anava amb l'estomac a la gola corrent direcció Prades i era un jovenet de 16 anys, a punt de fer els 17.
Aquest cop, amb el bon resultat de Santes Creus, anava animat i el bon temps em va permetre fer una bona cursa amb un temps de 57'15'' i acabant en 36è lloc de 778 finishers.
Molt content, fent una de les meves millors marques allí.
A destacar el 6è lloc del Joan Rosich, un bon amic i crack corredor












Desprès vindria, el 4 d'agost la cursa de Vandekames, que ja m'havien dit que era molt dura, i en la qual vam anar uns quants OTs, entre ells l'AlbertB i el Rafel. La cursa la vaig portar bé, anant una estona amb el Xavi del equip de Riudecols-Teixido, però al inici de la darrera pujada llarga, la falta d'entrenaments llargs de muntanya es va notar, i vaig pillar una pajara, essent passat per una noia vasca que anava molt forta, i un cop a dalt que és el mateix passa de torres que a la Cursa de la Portella, em va agafar el Rafel, que anava de menys a més, el vaig poder seguir una estona, fins que van arribar de nou pujades fortes arribant a Castellò, on ja no podia ni amb l'anima i vaig trobar al AlbertB amb principis de rampes, fent estiraments, acabariem ell i jo junts,casi que arrepenjant-nos un amb l'altre, jejeje. Acabant 24è i 25è i precedits per Marc Balaña en 8è lloc i Rafel en 22è lloc.
I seguits per resta de OTs com Jordi-Riudecanyenc, Xavi Aguiló, Antonio Buqueras, Alexis i Salvador










 El 19 d'agost, intentaria defensar la victoria de l'any passat a la MUA (Milla Urbana d'Alcover - 1,609m ) que organitza la nostra companya Nuria, junt amb altra gent d'Alcover i on ajudem alguns OTs. Però aquest any, tot i mantenir-me aprop de podi durant tota la cursa, acabaria 4rt amb un temps de 5'15'',a  un i 2 segons dels dos esgraons inferiors del podi.
Aquí debutaria la meva fillola Etna de les mans del papa Toni, i el Roger diria que aquest any encara no toca, que primer ha d'entrenar com el seu papa :-P

Així arribariem al 26 d'agost, on tocava el nou circuit de la cursa Alforja-Ermita Puigcerver, amb nou circuit,i on fins al pic de la Cogulla arribaria trepitjant els peus al Arturo del Trail Tarraco, però en la zona tecnicar de cresteig se'm va escapar, i tot i l'ajuda de l'AlbertB que m'aniria animant, fent de llebre i fotent crits tota l'estona , i fent-me correr sense descans, ja arribaria darrera seu, en 9è lloc, i per darrera del guanyador Albert Giné (Puça), David Harrison (5è)  i del Marc Balaña (6è). 
La resta d'OTs serien Jordi-Riudecanyenc, Xavi Aguiló, Alexis i Ernest que debutava al calendari.

30 setembre cursa Castellvell. Aquesta cursa, sempre se m'ha donat bastant bé, ja sigui per la proximitat, ja sigui perquè m'agafa desprès de l'estiu que es quan arribo millor de forma. Aquest any, desprès d'una lluita inicial pels primers llocs, aconseguiria arribar 3er. Molt content i satisfet.
També destacar el paper de la resta de OTs, Xavi Capdevila (Ramunet) que cada dia esta més fi i ja és un crack de la muntanya i ara volador d'asfalt. Jordi Merino, Albert Mulà, Xavi Solé, Xavi Aguilo, Alexis i la Cristina Castello.


7 octubre 34a Mitja del Vendrell. Desprès d'una aturada temporal, tornava aquesta cursa al circuit de mitjes de Catalunya. Jo l'havia fet quan anava cara nord i tornava de nou en baixada. Era ràpida, sobretot si passaves amb bon temps la 1era meitat.
Ara ha canviat totalment el recorregut, primer baixes a Sant Salvador, a vora del mar, i allí planejes una estona, fins tornar a partir del km 16 a pujar, per fer els darrers 2 kms en pla, acabant a la pista.
Aquest any, hi havia força OTs, el Xavi Solé, la Rosa que faria podi femeni, el Ivan acompanyat per la familia i segur que em deixo gent, però la memòria es debil.
Jo sols volia provar el meu estat actual de forma, doncs portava molta muntanay i poc asfalt i res de series.
Vaig anar tota la cursa davant de la llebre i el grupet de 1h24', que en la pujada de tornada al poble els notava al clatell, on la llebre, el Gimmy (Bartolome Serrano), un veterà, ex-internacional i de 1'01'43'' en mitja marató, fotia crits esperonant al grupet que resistia, i anaven tragant cadavers. 
Jo no volia ser cadaver, i vaig apretar, sobretot abans de l'entrada a la pista, per així no ser atrapat per cap corredor del grupet, fent 28è amb 1h22'28'', però on el circuit messurava uns 500 metres de menys.


Amb els kms d'escalfament, i els kms postcursa, acabaria fent uns 25 kms que em servirien com a primera tirada llarga pre-marató.
A destacar al victoria de la Rosa en categoria femenina i un temps de sub 1h30'.



Cal destacar, que el 12 octubre, vam fer un entrenament al mas amb OTs, del qual ara no disposso la foto, però puc dir que l'any que ve , en farem alguns més. Doncs ens ho passem molt bé junt i és la forma d'anar coneixent els nous integrants del club.

El 14 octubre, arribava poder l'objectiu més dur de muntanya de la temporada, la Cursa de Tivissa, i la qual no me la prenia amb cap obligació de circuit. 
Me n'havien parlat molt i no l'havia entrenat, que si era molt tecnica, molt dura, etc.
Així doncs, volia fer-la tranquilament,anant fent, vaig sortir a fer la conya, o el xoriço o digueu-li com vulgueu, però davant de tothom, corrent el 1er km a 3 i poc, darrera el quad que obria cursa, i sentint el Albert Buira com cridava "On va el Pere, mira el Pere!!!",jajaja, desprès d'aquesta especie d'esprint, em vaig apartar, i vaig anarme deixant passar per corredors millors,i jo agafant el meu ritme, fins un cop superalt pel Marc, i Xavi Solé,situar-me darrera l'Albert, i així, anant fent, tornaria a anar pujant, sentint d'aprop al jabalee i l'Albert, però jo anant atrapant gent tota l'estona, menjant i bebent quant tocava i reservant un gel pel moment precís.
Hi va haver un moment que un corredor va retallar per una cantera, qual els altres seguiem les cintes que feien ziga zaga, això no em va agradar, i ja seria un cop em va atrapar l'Albert, que li vaig comentar i li vaig dir que seguis endavant i anes a pel corredor infractor, però mira per on que em vaig reenganxar al tren de l'Albertb i vam atrapar-lo i ... deixar-lo.
Així vam seguir progresant durant la cursa, fins de lluny veure a un corredor de vermell, vam començar a babejar, però tot i que encara estava molt lluny,  també quedava molta cursa, i allò es va convertir en la caça del vermellet, era el Marc, corredor OT, però que recentment s'ha passat al Borges Trail per agafar una vessant més competitiva. Així doncs teniem objectiu al radar i ganes de gresca, i quan l'Albert i jo ens ajuntem en una batalla i les cames acompanyen, sóm armes de destrucció massiva!!!
El vam agafar als 2/3 de cursa, dient nyam nyam, ja el tenim, etc,...fent més gresca que altra cosa, i un cop el vam agafar, era l'hora del gel, ens el vam prendre, i desprès d'una estona fent un trio corredor, el vam deixar i vam seguir progressant, fins arribar en una molt bona posició 30a entre els 220 valents que van acabar la cursa. 
Agraeixo que a la recta d'arribada, l'Albert m'esperes per arribar junts i apretantme perquè no ens agafes el corredor que venia darrera.
També destacar la presència del Jordi Bonavila del club Roquetes i company d'entrenaments a la Mussara.














 28 Octubre: 8a Cronopujada Puig d'En Cama, Aritjol . Guanyada per un ciclista amateur Albert Cartenys, que demostra que es dona molt bé als ciclistes, desprès exhibicions germans Carnicer. Jo acabaria 3er, 27'21'' , 14'' i 30'' davant del 4rt Salvador Borges Trail, i 5è  quedaria Marc germà del guanyador.
A destacar la 2a posició del Marcel Kirchner, corredor local, amb calçat barefoot i seguidor de la nova modalitat de correr descalç, que alguns estan iniciant al club i poder altres haurem de seguir per evitar lessions.
Cal destacar la sempre presència intimidatoria del Marcel OT-Aritjol, i dels OTs-Aritjols:  Ernest i Pere Borrell. I també destacar que aquest any es va fer la primera cronobaixada del PDC, que jo la faria xerrant amb el crack ciclista.











Amb tot això, i una unica tirada llarga de 31 kms on acabaria coix i baldat em presentava, amb unes setmanes de poc entrenament amb un dels grans objectius de l'any:

El 25 novembre, dia de les eleccions, tornava a la MARATÓ DE DONOSTI, on ja havia participat el 2004, 2006, 2008 i 2010. Sempre per sota de les 3h, però on el darrer cop vaig poder baixar just un minut.
Les sensacions les setmanes previes, on si corria més de 10kms anava coix, no eren un bon presagi, però tot era intentar-ho.
Desprès del ja tradicional esmorzar de croissants, em vaig armar de gels, l'idea era prendren fins a 4, i cap a la sortida. Vaig poder aparcar aprop al haver matinat. Feia un bon dia per correr, 10-11 graus, encara que plovia una mica. Això em feia patir més per la familia que per mi.
Jo em vaig tapar lo just, despres d'esperar al cotxe calent, vaig sortir sols amb gorra, guants, samarreta tirants, pantalons curts i una manta termica per esperar a la sortida.
Desprès de sonar la musica, ja tinc bones sensacions i endavant. M'he situat el FR 910 amb company virtual de 4'12''/km i que sigui el que hagi de ser, de la llebre de 3h ni idea. 
Vaig avançant corredors tota l'estona, i al km 6 em passen 2 corredors nerviosos que diuen referint-se a la llebre que poder estava 200 metres més endavant, "miralo al HDP, el Kbrn!!!", i anaven a entrar al grup però d'una forma massa nerviosa i forzada. Jo hi arribaria al caps d'uns kms, i vaih comprovar com al km 10 potser portavem 1' per sota ritme de 3h. Vaig anar avançant posicions dintre del grup, fins a situarme al costat de la llebre, i al km 16, vaig decidir a tirar endavant sol, les sensacions eren bones i ja havia pres el 1er gel al km 10.
Al km 20 aprox, vaig trobar la Marta i el Roger que em van animar i donar un gel, i jo més content que un xinxol !!!
Vaig passar la mitja en 1h27'39'' (a ritme 2h55' aprox).
La 2a meitat seria una festa particular d'avançar gent, no m'importava si xispejava pluja com si no, el cos responia, i els gels (km 20, km 30 i km 37) ajudaven ni que fos psicologicament, dels kms 35 al 40 vaig poder correr a 4'/km i allò era volar per mi i com havia arribat a aquesta marató, el peu no es va resentir...fins al dia següent,jejeje. Els darrers 2 kms ja es feien llargs, però allò estava fet, i per primer cop en 18 maratons que porto, la 2a meitat la faria més ràpid que la primera, acabant amb 2h53'26'' (2a meitat en 1h25'47'') i en la posició 204 de 2622 finishers (Val a dir que tanquen el control a les 5h, per tant és una marató exigent en quan a marca minima per ser finisher)
Puc dir, que entre totes les maratons que he fet, aquesta es de les que em sento més satisfet, no serà la millor marca, però si una de les que he gaudit més i on he sabut treure el millor del que portava el meu cos el dia M.



Un cop feta la marató, i amb els dolors al tendó aquiles i tormell, el darrer mes ha estat de relax, on cal destacar les activitats de neteja senderons cursa i la sortida nadalenca del club.

Finalment, el 31 desembre, vam acabar l'any fent la San Silvestre de Reus, amb el Roger al carret i amb els anims de la Marta pels 2. I trobant a Ots com Alexis, Angel, i Ricard que estava a l'entrega de regals.

Segur que m'he deixat moltes vivències,  o moltes referències a companys, però tinc mala memòria, i sols se que recordaré aquest any, com un any on he competit més que entrenenaments de qualitat he fet, i que m'ho he passat molt be a la muntanya amb la gent del club.

FELIÇ 2013 a tothom!!!