Benvinguts al bloc d’OBRINT TRAÇA. Som un grup de persones que ens uneixen les mateixes aficions, l’esport i la muntanya. L’objectiu d’aquest bloc és ser l’eina per organitzar i exposar les nostres activitats. Aquest equip és obert a tothom amb ganes de passar-s’ho bé i que vulgui córrer una estona amb companyia.

dilluns, 6 d’agost del 2012

ULTRA TRAIL ANETO per AlbertB

El trail Aneto modalitat “2 caras” es una cursa d’aprox. 70km d’autosuficiencia que té per objectiu veure l’Aneto per dues cares, la sud i la nord. El rècord de l’any passat estaba aprox. a 8h 15min, realitzat per el nostre ja conegut Albert Giné. El meu objectiu optimista era poder acabar al voltat de les 9h, i per això portaba el temps parcials de l’any passat per el controls amb varis temps desde 9h fins a 11h.

La cursa comença i surt la gent molt forta per ser que queden casi 70km per el pirineu que com tots sabem, no son de broma. Per un GR que es quasi tot pista fem cap al control de Coronas. Allí la cosa es complica, comença a picar cap amunt per un corriol i finalment unes blogs de roca molt grossos abans de fer la pujada final molt dura de uns 300m fins al coll de Vallhibierna. La cursa al tornar per el mateix lloc saps en quina posició vas en tot moment i arribo a dalt a la posició 14, lo cual m’anima bastant. No vamos tan mal!!jejeje Això fa que m’animi i baixant, que es el meu fort, pugui passar 3 o 4 corredors. Quan passo per Coronas de nou paro a caminar i aprofito per menjar un “bocata que tenia preparat”. Seguim baixant fins arribar al punt on tornem a pujar direcció a la Picada. Allí, ja coincidim amb els corredors de la Marató. Seguim pujant per un pista fins arribar a Llanos del Hospital, casi ja el km 45 de cursa i vaig sobre temps de 9hores i amb una molt bona posició, o sigui que molt bé. Allí veiem al Toni Calderón i la Monica que estan passant el cap de setmana per allí. Em comenta que la Rosa i el meu pare estan una mica més endavant, lo cual em dona forces. Un parell de km més endavant aprofito per omplir aigua del riu i menjar una barrita, que no me la puc fer empassar de cap manera i tal com entra, surt de nou. Malament penso, ja fa massa que no em poso res al estomag, pero no puc fer-hi res. Continuem pujant cap al coll de la picada i ja trobem als primers baixant amb la feina feta. Quina sort i com corren!!. Quan ja només quedaben 300m+ decideixo assentar-me i treure un altra bocata pero no hi ha sort. Continuem, pero ja vaig bastant tocat. Quan ja veig el control, llavors em trobo a la Rosa que ja baixa i al meu pare, junt amb el Jonatan i algun membre més del Monterols com el Xavi i el Marc. M’animen una miqueta i continuo fins dalt, ja queda poquet. Al arribar dalt m’asento amb el JosepM Montserrate un company de Cambrils que fa la marató. Xerrem, menjem unes avellanes junt amb un batut que em preparo i sembla que em recupero una mica. M’ha costat 20minuts més del previst pujar sobre el temps de les 9h, la cual cosa em fico com objectiu acabar amb 9h30min aprox.

Comença la baixada i vaig prou bé, m’he recuperat força i baixant abans d’arribar al següent control adelanto a la Rosa i al meu pare i em cruso a la Txell que va fer una gran cursa. Continuo una estona amb ells fins que decicideixo tirar una mica més. Vaig sobre temps a mesura que passo per els controls, inclús tinc un coixí de 7 o 8 minuts. Però llavors comença a ploure i pedregar a falta de 10km!! Això fa que ens posem xubasquero, a més de tenir que baixar el ritme ja que es perillos correr per pedres mullades. Finalment acabem sobre el temps de 9h 40min. Arribant a Benasque amb un nombrós públic animant.

El balanç de la cursa es positiu i content, he aguantat 45km a un molt bon ritme i després si contem la pluja i lo del estomag tampoc he perdut tant de temps. L’any que vé a veure si podem torna-hi i millorar una miqueta. Això sí, per el meu compte. Això de autosufciencia es un “engañabobos!!” Ni avituallaments, ni marcatje, ni res de res. Pero el preu, com si fos normal. Per altra banda, el poble i la gent un excelent!! Per sopar, una ampolla de vi i un Chuletón de 800grams!! La Rosa molt contenta, la seva primera marató de muntanya!! Enhorabona!!.

Pere ha dit...

Felicitats paio!!!
Això es buscar temps de crack!
Llastima l'estomac, però tot i així...quin tiempazooooooooo!!!

FERRAN ha dit...

Enhorabona. Bona crónica. Un temps molt bó. Jo vaig participar a la Marató. Si vols, pots llegir la meua crónica al meu blog: http://ferran-salutimuntanya.blogspot.com.es/